مصاحبه آرشیو خبر ها
خبرنگار به کیزا : منظور تو از فوتبال مدرن چیست ؟

خبرنگار به کیزا : منظور تو از فوتبال مدرن چیست ؟

فدریکو کیزا بازیکن ایتالیایی تیم یوونتوس در مصاحبه ای نسبتا طولانی با توتو اسپورت حاضر شد و در مورد مسائل مربوط به تیم یوونتوس سخن گفت

 

کیزا اول، چطوری؟

 

من خوبم، در واقع: من خوبم. روند بهبود مصدومیت اکنون پشت سر ماست. من واقعاً دیگر نمی خواهم کلمه ریکاوری را بشنوم: اکنون از نظر جسمی و روحی در بهترین حالت خود هستم.

 

آیا از نقش جدیدتان به عنوان مهاجم دوم نارضایتی وجود دارد؟

 

اگر کسی چنین فکر می‌کند، خیال‌پردازی‌هایی است که از بیرون می‌آیند. من از بازی در این نقش بسیار راضی هستم.

 

به این روایت که شما و آلگری با هم خوب نیستید، چگونه پاسخ می دهید؟

 

اما بیا، من با همه کنار می آیم!

 

در هفته‌های اخیر اغلب اصرار داشتید که مفهوم «فوتبال مدرن» در زمین دنبال شود: دقیقاً منظورتان از این اصطلاح چیست؟

 

این ایده ای است که شامل پرس کردن حریف به سمت بالا و همچنین فعال بودن تا حد امکان با توپ در پای شما است: به طور خلاصه هر کاری که ما در تلاش هستیم انجام دهیم. ما باید از لحاظ ذهنیت به بالاترین درجه ی خود برسیم تا بتوانیم همانند یک تیم بازی کنیم.

 

چند بار در طول هفته درباره این موضوعات بحث می کنید؟

 

خیلی زیاد: ما ویدیوها را تماشا می کنیم، مسابقات خود را مرور می کنیم تا ارزیابی کنیم که چه کاری خوب انجام شده است و چه کاری انجام نشده است.

 

اما آیا در مورد تیم یوونتوس در مرحله راه اندازی مجدد تردیدهایی احساس می کنید؟

 

ما دو سال متوالی بدون جام آمده‌ایم: این برای باشگاه خوشایند نیست و همچنین ممکن است بر درک تیم از بیرون تأثیر بگذارد. اما هدف ما ورود به لیگ قهرمانان بعدی است، همانطور که در سال گذشته انجام دادیم.

 

آیا افسردگی طولانی مدت در رختکن ایجاد شده است؟

 

نه، برعکس: میل زیادی برای انتقام وجود داشت. اما گاهی حتی بیان آن سخت بود. همانطور که برای مثال در امپولی اتفاق افتاد، زمانی که به ما اطلاع دادند که امتیازات چند دقیقه قبل از ورود به زمین کسر شده است. شعار ما این شده است که سعی کنیم با همه چیز و هر کس مبارزه کنیم: از مخالفان شروع کنیم، بلکه با همه عوامل خارجی.

 

آیا اتفاقات قانونی شما را عصبانی تر کرد یا پس از کنار گذاشتن همه بحث ها، احساس آرامش بیشتری کردید؟

 

راستش را بخواهید، امروز دیگر هیچ کس در رختکن در مورد آن صحبت نمی کند، نه بازیکنان و نه مربی: ما در نهایت ذهن آزاد داریم تا فقط در زمین فکر کنیم.

 

در میان این همه جوان، آیا احساس نمی کنید که تا حدودی یک رهبر هستید؟

 

در ضمن ما کاپیتان دنیلو را داریم که از همه عاقل تر است. و سپس عناصر با تجربه ای مانند شزنی یا ربیو که به نوبه خود توصیه های زیادی را در داخل دیوارهای رختکن ارائه می دهند. آنها کسانی هستند که بیشتر صحبت می کنند و با کل گروه ارتباط برقرار می کنند. البته من چهارمین سال حضورم در تورین هستم و با هم تیمی هایم مانند ولاهوویچ و میلیک که خیلی به آنها گوش می دهند، سعی می کنیم حرف بزنیم.

 

صحبت از ولاهوویچ: آیا بازی نزدیک یکدیگر به تقویت دوستی شما نیز کمک می کند؟

 

ما قبلاً دوستان خوبی در فلورانس بودیم. بنابراین خیلی خوب بود که دوباره او را در سیاه و سفید پیدا کردم و حالا در خط حمله نیز با هم هستیم.

 

خوب، آیا می توانید به ما اطمینان دهید که او نیز با وجود مصدومیت های اخیر خوب است؟

 

بله، بله، نگران نباشید: دوسان خیلی خوب است!

 

او با وجود محرومیت ها، باز هم ماندن را انتخاب کرد.

 

یوونتوس از یک موقعیت غیرعادی در تاریخ باشگاه رنج می برد. زیرا اروپا پس از اینکه دو بار مستحق آن بودیم از ما گرفته شد، زیرا حتی با منفی 10 باز هم جواز حضور در لیگ کنفرانس را داشتیم.

 

بیایید کنجکاو باشیم: اما آیا به هر حال می توانید مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را تماشا کنید؟

 

آه... من به آنها نگاه می کنم و کمی ناراحت هستم، زیرا ما شایسته حضور در اروپا هستیم و این از ما دور شده است. میلان پنجم شد و اکنون در لیگ قهرمانان اروپا فقط به این دلیل است که از ما گرفته شده است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: